Xiaomi, elektrikli otomobil hamlesini YU7 SUV modeliyle genişletti. Şirketin 15. yıl dönümünde duyurulan model, SU7 sedanın ardından gelen ikinci büyük adım oldu. YU7’nin fiyatı ise henüz açıklanmadı.
Xiaomi YU7 SUV modeli duyuruldu
YU7, Xiaomi’nin Modena platformu üzerinde geliştirildi. Araç 4.999 mm uzunluk, 1.996 mm genişlik, 1.608 mm yükseklik ve 3.000 mm aks mesafesi ölçülerine sahip. Araç ağırlığı ise donanıma göre 2.140 ila 2.460 kg arasında değişiyor. Otomobil, 19 ve 20 inçlik jantlarla birlikte geliyor.

Tasarımda, içe katlanabilen elektrikli kapı kolları ve UWB destekli akıllı telefon ile anahtarsız giriş sistemi dikkat çekiyor. Kabinde, Nappa deri döşemelerle kaplı “sıfır yerçekimi” ön koltuklar 123 dereceye kadar yatırılabiliyor ve 10 bölgeli masaj özelliğine sahip.
Arka koltuklar 135 dereceye kadar elektrikli ayarlanabiliyor. Aracın teknolojik altyapısı, Snapdragon 8 Gen 3 işlemciyle çalışan dört birimlik birleşik kontrol ünitesiyle destekleniyor. Sistem, 1.35 saniyede açılıyor ve kablosuz güncellemeleri 15 dakikada tamamlayabiliyor.
YU7 üç farklı motor seçeneğiyle sunuluyor. RWD modelinde yalnızca arka aksa yerleştirilen 235 kW gücünde bir motor bulunuyor. 528 Nm tork üreten bu motorla 0’dan 100 km/s hıza 5.88 saniyede ulaşılıyor.
Pro AWD modelinde çift motorla 365 kW güç ve 690 Nm tork sunuluyor. Bu sistemin 0-100 km/s hızlanması 4.27 saniye. Max AWD versiyonu ise en güçlü konfigürasyon diyebiliriz. 508 kW (220 kW ön + 295 kW arka) güç ve 866 Nm tork üretiyor. Bu versiyon 0’dan 100 km/s hıza sadece 3.23 saniyede çıkıyor. Maksimum hız ise 253 km/s.

Tüm modeller Xiaomi’nin 800V silikon karbür teknolojisine sahip yüksek voltajlı mimarisine dayanıyor. UAES üretimi V6s Plus motorlar kullanılıyor. 5.2C şarj hızıyla araçlar 15 dakikada 620 km menzil kazanabiliyor.
Batarya seçeneklerinde ise üç varyasyon bulunuyor. RWD modelde 96.3 kWh kapasiteli LFP batarya ile 835 km menzil sunuluyor. Pro AWD modeli de aynı batarya ile 770 km’ye kadar gidiyor. En yüksek performanslı Max AWD modelde ise 101.7 kWh kapasiteli NCM batarya mevcut ve bu versiyonun menzili 760 km olarak veriliyor. Tüm değerler CLTC ölçüm standardına göre hesaplanmış.
Otonom sürüş sisteminde lidar sensörleri, 4D mmWave radar, ALD kaplamalı kameralar ve 700 TOPS işlem kapasitesine sahip Nvidia Drive AGX Thor platformu kullanılıyor. Bu donanım, Xiaomi’nin kendi geliştirdiği uçtan uca sürüş destek sistemiyle de entegre çalışıyor.
Peki siz bu araç hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi aşağıdaki yorumlar kısmından bizimle paylaşabilirsiniz.