Toyota Avrupa pazarına yönelik tamamen elektrikli C-HR+ modelini tanıttı. Türkiye’de üretilen hibrit C-HR’ın aksine C-HR+ tamamen elektrikli bir SUV olarak Japonya’da üretilecek. e-TNGA platformu üzerine inşa edilen model 57,7 kWh ve 77 kWh batarya seçenekleriyle geliyor. Küçük batarya ile 167 HP, büyük batarya ile 224 HP güç üreten C-HR+, dört çeker AWD versiyonunda 343 HP’ye kadar ulaşabiliyor.
Tamamen elektrikli Toyota C-HR+ özellikleri
C-HR+’ın ölçüleri, Toyota’nın mevcut elektrikli SUV’u bZ4X’e kıyasla daha kompakt. 4,5 metrelik uzunluğu ve 108,3 inç (yaklaşık 275 cm) aks mesafesiyle ABD pazarında satıştan kaldırılan eski C-HR’a kıyasla daha büyük bir yapıya sahip. Aracın tek şarjla maksimum menzili 600 km olarak belirtiliyor.





Toyota C-HR+’da 150 kW’a kadar DC hızlı şarj desteği sunuyor. 11 kW ve 22 kW seviyesinde AC şarj seçenekleri bulunuyor. Aracın batarya yönetim sisteminde soğuk veya sıcak hava koşullarında şarj verimliliğini artıran ön ısıtma özelliği ve bir ısı pompası yer alıyor.
Yeni Tesla Model Y ilk buluşma!
Yeni Tesla Model Y karşılaşma anı ile sizlerleyiz. Elektrikli araç pazarının öncüsü Tesla, Model Y'nin yeni nesil versiyonunu tanıttı.
İç mekanda yüksek konumlandırılmış dijital gösterge paneli ve 14 inçlik merkezi dokunmatik ekran dikkat çekiyor. Kabin tasarımı Toyota’nın elektrikli bZ4X modeline benzer şekilde düzenlenmiş. Bagaj kapasitesi 15 fit küp (yaklaşık 425 litre). Standart güvenlik donanımları arasında otomatik uzun farlar ve kör nokta uyarı sistemi yer alıyor.





C-HR+’ın Avrupa’da 2025 sonlarına doğru 40 bin avro civarında bir başlangıç fiyatıyla satışa çıkması planlanıyor. Toyota’nın ABD pazarı için bu modeli getirip getirmeyeceği net değil, ancak 2026 itibarıyla bZ4X’e eşlik eden ikinci bir Toyota elektrikli modeli olarak sunulma ihtimali bulunuyor.
Türkiye’de satılması konusunda ise distribütörün belirli servis açma şartlarını karşılaması gerektiği için şimdilik düşük bir olasılık. Toyota’nın tamamen elektrikli C-HR’ı Türkiye’de üretme planı bulunmuyor.




