Tesla, otonom sürüş ve Otopilot sistemlerinin görselleştirmelerinde önemli bir teknolojik değişikliğe gidiyor. Şirket, şimdiye kadar kullanılan açık kaynaklı Godot oyun motorunu terk ederek, Epic Games tarafından geliştirilen ve AAA oyun endüstrisinde yaygın olarak kullanılan Unreal Engine’e geçiş yapıyor. Yeni görsel sistem, ilk etapta AMD tabanlı MCU 3 donanımına sahip Model S ve Model X araçlarda görülmeye başlandı.
Tesla, araç içi grafiklerini geliştirecek
Tesla’nın bugüne kadar kullandığı Godot motoru, hafif yapısıyla temel ihtiyaçlara cevap veriyor, araçların çevreyle etkileşimini sade bir şekilde aktarıyordu. Ancak Unreal Engine ile birlikte sürücü ekranlarında sunulacak grafikler çok daha gerçekçi ve ayrıntılı hale geliyor. Yeni motor sayesinde 3D haritalar, daha doğru araç modelleri, gelişmiş ışıklandırmalar ve çevresel detaylar ekrana yansıtılabilecek.
FSD with Unreal Engine UI? I can‘t wait. 🔥🔥🔥 @elonmusk 👀 pic.twitter.com/w7UunsBEhu
— Joseph 💎✌️🪑🇺🇸 Tesla Long Term Investor (@ShrimpTeslaLong) August 9, 2025Yeni sistemle birlikte sadece diğer araçlar değil, çevrede bulunan hız tümsekleri, yol bariyerleri, römorklar, çöp kutuları ve alışveriş arabaları gibi detaylar da görselleştirilebilecek. Mevcut sistemde bu tür objeler çoğu zaman gösterilmiyor ve bu durum, aracın çevresel algılaması hakkında sürücülerde soru işaretlerine yol açabiliyor. Unreal Engine ile birlikte ekran görüntüsünde objelerin boyutu, şekli ve konumu çok daha net ve gerçeğe yakın olacak.
Geliştirilen bu görsellik, sadece estetik bir yenilik değil. Aynı zamanda sürücüye, aracın çevreyi doğru algıladığına dair daha güçlü bir geri bildirim sağlama işlevi görüyor. Tesla, bu sistemle birlikte sürüş güvenliğini dolaylı yoldan artırmayı hedeflemiyor; sürücüyle sistem arasında daha yüksek bir güven ilişkisi kurmayı amaçlıyor.
Bu teknolojiye geçişin, donanımsal kısıtlamalar nedeniyle yalnızca AMD tabanlı araçlarla sınırlı kalacağı ifade ediliyor. Unreal Engine’in ihtiyaç duyduğu işlemci gücü ve grafik performansı, eski Intel tabanlı araçlarda yetersiz kalıyor. Bu nedenle Intel tabanlı modellerin yeni sistemden yararlanması beklenmiyor.
Yeni grafik motorunun araçlara entegre edildiği ilk yazılım izleri, Tesla’nın 2025.20 ve üzeri firmware sürümlerinde tespit edildi. Tesla tarafından resmi bir çıkış tarihi duyurulmamış olsa da, değişikliğin yaklaşan büyük kullanıcı arayüzü güncellemesinde ya da yıl sonundaki “holiday update” paketinde tüm kullanıcılara sunulabileceği tahmin ediliyor.