PlayStation’un eski yöneticilerinden Shawn Layden, oyun grafikleri sınıra ulaştı diyerek sektörün geleceği hakkında önemli açıklamalarda bulundu. Layden, fotorealizmin artık bir standart haline geldiğini ancak bu durumun maliyetleri sürdürülemez bir noktaya taşıdığını belirtti.
Oyun grafikleri sınıra ulaştı mı?
Yakın zamanda katıldığı bir etkinlikte konuşan Layden, oyun dünyasındaki görsel ilerlemenin yavaşladığını vurguladı. PS1’den PS2’ye geçişteki devrimsel farkın, PS4’ten PS5’e geçişte yaşanmadığını belirtti. Artık geliştiricilerin “daha fazla poligon” peşinde koşmasının anlamlı olmadığını ifade etti.
Maliyetler sürdürülemez noktada
Layden’a göre, fotorealizme ulaşma çabası geliştirme maliyetlerini astronomik seviyelere çıkardı. Bu durumun küçük ve orta ölçekli stüdyolar için büyük bir risk oluşturduğunu belirtti. Yüksek maliyetlerin, sektördeki büyük konsolidasyonların (şirket birleşmeleri ve satın almalar) ana nedenlerinden biri olduğunu da sözlerine ekledi.
Gelecek yapay zeka ve fizikte
Deneyimli yönetici, grafiksel sıçramanın yerini başka alanların alması gerektiğini savundu. Gelecekteki yeniliklerin daha akıllı yapay zeka (AI), gelişmiş fizik motorları ve daha gerçekçi davranan NPC’ler (oyuncu olmayan karakterler) ile sağlanacağını düşünüyor.
Nesiller arası fark azalıyor
Layden, mevcut nesil konsolların (PS5 ve Xbox Series X) görsel olarak doygunluğa ulaştığını belirtti. Bu nedenle, bir sonraki konsol neslinde grafiksel anlamda büyük bir atılım beklemediğini, bunun yerine mevcut teknolojilerin daha verimli kullanılacağına inandığını dile getirdi.
PS5 satışları PS3’ü geçti!
Sony'nin popüler konsolu PS5, ABD pazarında önemli bir kilometre taşını aştı. Yeni verilere göre, PS5 satışları PS3'ü geçti.
Peki, oyun grafiklerinin geleceği hakkındaki sizin görüşleriniz neler? Düşüncelerinizi yorumlarda bizimle paylaşın!

17 saat önce
16
