YouTube, daha uygun fiyatlı bir Premium Lite planını yeniden kullanıcılarla buluşturmaya hazırlanıyor. İlk kez 2021 yılında Avrupa’da piyasaya sürülen bu plan, 2023 yılının Ekim ayında resmen kapatılmıştı. Son dönemde Google’ın YouTube üzerindeki politikaları, reklamların engellenmemesi konusundaki agresif tutumu düşünülünce, yeni bir abonelik planı üzerinde çalışılması da mantıksız gelmiyor.
YouTube Premium Lite, şimdilik kısıtlı ülkede sunulacak
YouTube’un 2023’te kaldırdığı YouTube Premium Lite benzeri bir planı bazı ülkelerde test etmeye başladığı ortaya çıktı. Şirket, Premium Lite’ın yeni versiyonunu tüm dünyada kullanıma sunup sunmayacağı konusunda henüz net bir açıklama yapmasa da, bazı kullanıcılar planın geri dönebileceğini keşfetti.
Eski Premium Lite planı, daha uygun bir fiyat karşılığında YouTube üzerinde reklamsız video izleme imkanı sunuyordu. Ancak kullanıcılar bu planda çevrimdışı indirme, arka planda oynatma ve YouTube Music Premium gibi bazı ayrıcalıklardan yararlanamıyordu. Yine de bu formül, yüksek fiyatlı Premium üyelik planını karşılayamayanlar için oldukça cazip bir alternatif sunuyordu.
YouTube, resmi blogu aracılığıyla yaptığı açıklamayla birlikte, Shorts videoların süresini 3 dakikaya çıkardıklarını açıkladı. İşte detaylar...
O dönem Google’ın, bu plan sunulduğundan beri Premium abonelerin kayda değer bir biçimde azalması ve neredeyse kitlenin tamamının Lite aboneliğe yönlenmesi sonrasında radikal bir karal aldığı düşünülüyordu. Bu anlamda dev şirket, reklam engelleyicilerle verdiği meydan muharebesinde yanına bir de Premium Lite’ı almayı planlıyor olabilir.
Yeni Premium Lite planı, eski versiyona oldukça benzer özellikler sunsa da, bu kez ‘sınırlı reklam’ içerecek. Özellikle lisanslı müzik içeriklerinde, Shorts videolarında ve arama sırasında reklamlar görünebilecek. Ayrıca, önceki versiyonda olduğu gibi çevrimdışı indirme, arka planda oynatma ve YouTube Music Premium gibi avantajlar bu planda yer almıyor olacak.
Google, şimdilik bu planı Avustralya, Almanya ve Tayland’da devreye soktu. Bakalım yeni dönemde bu abonelik modeli ülkemizde de kullanıma sunulacak mı.