Hollanda’da bir kullanıcı, araba kazasında ciddi şekilde hasar gören MacBook Pro modeli için Apple’dan değişim talep etti. Kullanıcı AppleCare+ kapsamında değişim talebinde bulundu ancak Apple bu talebi reddetti. Kullanıcı, kazanın tamamen istemsiz olduğunu belirtse de, Apple hasarın “aşırı derecede” olduğunu öne sürerek bu talebi karşılamadı. Apple’ın tutumu ise sosyal medyadaki kullanıcıları ikiye bölmüş durumda. Kimisi Apple’ı haklı bulurken, kimisi ise kullanıcıya hak verdi. Ayrıntılar haberimizde…
Araba kazasında hasar gören MacBook Pro modelinin AppleCare+ talepleri reddedildi
Reddit’te “frk1974” kullanıcı adıyla paylaşım yapan kişi, araba kazasında kimsenin zarar görmediğini ancak MacBook Pro modelinin tamamen kullanılamaz hale geldiğini belirtti. AppleCare+ sigortasına sahip olmasına rağmen cihazını değiştiremeyen kullanıcı, sigorta için ödediği paranın boşa gittiğini ifade etti.
Apple’ın AppleCare+ politikaları, istemli, dikkatsiz veya kötüye kullanım sonucu oluşan hasarları kapsam dışında bırakıyor. Kullanıcı, kazanın tamamen dikkatsizlik sonucu meydana geldiğini ve bu durumu Apple’a açıkladığını belirtti. Ancak Apple, bu tür durumlarda sigorta kapsamında cihaz değişimi yapmayı reddediyor.
AppleCare+ hizmeti, MacBook Pro için yıllık 109,99 ila 159,99 euro arasında veya 3 yıllık 299 ila 429 euro arasında değişen bir ücretle sunuluyor. Ancak bu örnekte de gördüğümüz gibi kullanıcılar, sigorta hizmetinin kapsamı konusunda Apple ile yaşadıkları bu tür anlaşmazlıklar nedeniyle hayal kırıklığı yaşayabiliyor.
Bu konuda siz ne düşünüyorsunuz? Siz daha önce böyle bir olayla karşılaştınız mı? Görüşlerinizi aşağıdaki yorumlar kısmına yazabilirsiniz…