Son dönemde Türkiye’de yaptığı satışlarla gündem olan Chery, yeni nesil amiral gemisi plug-in hibrit modeli Fulwin A9L’in ön siparişlerinin 25 Haziran’da başlayacağını duyurdu. Modelin resmi lansmanı Temmuz ayının başında Çin’de gerçekleşecek.
Daha önce Fulwin A9 adıyla ön gösterimi yapılan araç, artık A9L adıyla piyasaya çıkacak. Orta-üst sınıf sedan pazarında BYD Han DM-i ve Geely Galaxy Starshine 8 PHEV gibi güçlü rakiplerle doğrudan rekabet edecek.
2000 km menzilli hibrit sedan Chery A9L özellikleri ve fiyatı
Fulwin A9L, aerodinamik fastback tasarımıyla dikkat çekiyor. 0.23 Cd sürtünme katsayısına sahip gövde, önde kapalı ızgara ve tam genişlikte LED ışık şeridiyle şekilleniyor. Arka bölümde ise bütünleşik LED stop lambaları, gümüş detaylarla zenginleştirilmiş siyah alt tampon ve geniş aktif arka spoyler yer alıyor.

Kapı kolları yarı gizli tasarıma sahip ve mekanik yedekleme sistemi içeriyor. Araç 5018 mm uzunluk, 1965 mm genişlik, 1500 mm yükseklik ve 3000 mm aks mesafesiyle geliyor. 20 inçlik çok kollu jantlar aracın yolda güçlü bir duruş sergilemesini sağlıyor.
Motor tarafında Chery’nin Kunpeng Super Hybrid Electric 6.0 sistemi kullanılıyor. 1.5 litrelik turbo motor, 160 kW güç ve 310 Nm tork üretiyor. Bu sistem 33.7 kWh kapasiteli Kunpeng Blade lityum demir fosfat batarya ile destekleniyor.
Sadece elektrikli modda 260 kilometre menzil sunulurken, tam dolu batarya ve yakıt deposu ile toplam menzil yaklaşık 2.000 kilometreye ulaşıyor. Güç aktarımı, kademesiz DHT Pro şanzıman üzerinden sağlanıyor.

İç mekanda süet görünümlü kaplama, krom detaylar ve işlenmiş metal düğmeler kullanılıyor. Kabin, siyah-kırmızı veya kahverengi-beyaz olmak üzere iki farklı renk kombinasyonuyla sunuluyor. Uzun aks mesafesi ve çift cam tavan tasarımı sayesinde arka yolcular için diz ve baş mesafesi oldukça geniş tutulmuş.
Koltuklar çift katmanlı sünger yapısıyla desteklenirken, uzatılmış minder bölümüyle diz arkası desteği artırılmış. Orta kol dayama ise standart olarak yer alıyor. Fulwin A9L’in bilgi-eğlence sistemi, Qualcomm’un Snapdragon 8255 çipiyle çalışıyor. Sürüş destek sistemleri ise 27 farklı sensörle sağlanıyor.

Bu donanımda Lidar, milimetre dalga radarları, çevre görüş kameraları, panoramik kameralar ve ultrasonik radarlar yer alıyor. Sensörler NVIDIA’nın Orin Y 200T işlemcisiyle çalışarak araçta hafızalı park, otoyol ve şehir içi otomatik sürüş (NOA), çarpışmadan kaçınma ve kör nokta uyarılı şerit değiştirme özelliklerine imkan tanıyor. Bazı donanım seviyelerinde Lidar içermeyen ve sadece L2 sürüş yardım sistemine sahip versiyonlar da yer alacak.
A9L, ilk kez 12 Haziran’da Hong Kong Uluslararası Otomotiv ve Tedarik Zinciri Fuarı’nda sergilendi. Ziyaretçilerin büyük bölümünü teknolojiye yatkın genç erkekler oluşturdu. Modelin satış fiyatı, 150.000 ila 200.000 yuan (yaklaşık 20.700 – 27.600 dolar) aralığında olacak.

Fuarda açıklamalarda bulunan Chery Başkanı Yin Tongyue, şirketin 5 milyon adetten fazla araç ihraç eden ilk Çinli otomobil üreticisi olmaya hazırlandığını söyledi. Bu açıklama, Chery’nin küresel pazardaki büyüme ivmesini yansıtırken, Fulwin A9L’in dünya lansmanının 2026’nın ilk çeyreğinde gerçekleşeceği de doğrulandı.
Ayrıca Chery yöneticileri, planlanan halka arzdan elde edilecek gelirin büyük bölümünün yeni enerji araçları Ar-Ge çalışmalarına ve yurt dışı pazarlardaki büyümeye yönlendirileceğini belirtti. Bu da markanın teknoloji odaklı uzun vadeli büyüme stratejisini sürdürme kararlılığını bizlere gösteriyor.



